مایکروسافت گاراژ: محلی برای ایده‌های ساده اما کاربردی
نوشته شده توسط : محمود مختاری

بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا فعالیتشان را از گاراژهای کوچک آغاز کرده‌اند. حالا مایکروسافت با راه‌اندازی یک گاراژ قصد دارد تاریخ را برای کارکنان، کارآموزان و علاقه‌مندان خود بازسازی کند. در این یادداشت بخشی از پروژه‌های تولیدشده در گاراژ مایکروسافت را مرور می‌کنیم.

شرکت‌های بزرگ و فعال در حوزه تکنولوژی همچون مایکروسافت، گوگل، اپل و آمازون همواره سعی می‌کنند بااستعدادترین و خلاق‌ترین مهندسان و متخصصان را برای فعالیت جذب کنند. وجه مثبت حضور چنین کارمندانی در این شرکت‌ها حرکت سریع و خلاقانه آنها به سمت مرزهای تکنولوژی است. اما در طرف دیگر ماجرا این شرکت‌ها همواره با این خطر مواجهند که کارکنانشان با هدف انجام دادن کاری جذاب‌تر شرکت را ترک کنند. مایکروسافت برای پیشگیری از چنین اتفاقی این گاراژ را راه‌اندازی کرد.

گاراژ در طول تاریخ تکنولوژی همواره محل آزمون و خطا برای راه‌اندازی ایده‌های خلاقانه بوده است. بسیاری از کمپانی‌های بزرگ امروزی کارشان را از گاراژهای کوچک آغاز کرده‌اند. مایکروسافت نیز در سال 2009 تصمیم گرفت فضای گاراژ را برای کارکنانش شبیه‌سازی کند.

مایکروسافت گاراژ مکانی است برای تجربه، پیروزی و حتی شکست پروژه‌هایی که کارکنان، کارآموزان و علاقه‌مندان مایکروسافت ایده‌های آنها را در سر می‌پرورانند. پروژه گاراژ مایکروسافت در حال حاضر با تمرکز بر تولید اپلیکشن‌های کاربردی روی پلتفرم‌های مختلف در ابتدای مسیرش قرار دارد. در ادامه برخی از پروژه‌های گاراژ مایکروسافت در حوزه اپلیکشین‌های موبایل را مرور می‌کنیم.

Picturesque Lock Screen
 

نرم‌افزار Picturesque Lock Screen، که برای پلتفرم اندروید عرضه شده است، این توانایی را به شما می‌دهد که تصاویر زیبای موتور جستجوی بینگ را روی لاک اسکرین خود بیاورید. این اپلیکیشن امکان مشاهده آخرین تماس‌ها و پیام‌ها را نیز در لاک اسکرین اندروید به شما می‌دهد. همچنین می‌توانید بدون باز کردن قفل دستگاه با استفاده از موتور جستجوی بینگ مستقیما به جستجو در وب بپردازید. این نرم‌افزار را می‌توانید از اینجا دانلود کنید.

SquadWatch
 

این نرم‌افزار عرضه‌شده برای ویندوزفون به شما این امکان را می‌دهد که از وضعیت مکانی دوستان و خانواده‌تان مطلع شوید و در جریان فعالیت لحظه‌ای آنها قرار بگیرید. توجه داشته باشید که برای دسترسی به امکانات این اپلیکیشن هر دو نفر باید آن را روی ویندوزفون خود نصب کرده باشند. این نرم‌افزار را می‌توانید از اینجا دانلود کنید.

 
Join Conference
 

این نرم‌افزار امکان حضور در کنفرانس‌های تلفنی را فراهم می‌آورد. این کار به‌آسانی یک کلیک یا یک فرمان صوتی در دسترس است. اپلیکیشن Join Conference روی پلتفرم ویندوزفون قابل نصب و اجراست. این نرم‌افزار را می‌توانید از اینجا دانلود کنید.

 
 
Keyboard for Excel
 
 

این اپلیکیشن، که برای پلتفرم اندروید عرضه شده است، کیبورد پیش‌فرض را با کیبوردی بهینه‌شده برای کار سریع و کاربردی با اکسل جایگزین می‌کند. این نرم‌افزار را می‌توانید از اینجا دانلود کنید.

 
 
Reach me
 
 

اپلیکیشن Reach me امکان به‌اشتراک‌گذاری مکان شما با دوستانتان را به‌راحتی یک کلیک فراهم می‌آورد. دوستان شما می‌توانند با استفاده از این نرم‌افزار مسیر دسترسی به شما را به‌صورت گام‌به‌گام دریافت کنند. این اپلیکیشن برای پلتفرم ویندوزفون در دسترس است و می‌توانید آن را از اینجا دانلود کنید.

 
Developer Assistant
 

اگر جزو توسعه‌دهندگان اپلیکیشین برای ویندوزفون باشید، این نرم‌افزار امکان دسترسی شما را به بیش از 19 میلیون کدهای آماده و نمونه فراهم می‌کند که از پایگاه‌هایی همچون MSDN یا Stack Overflow جمع‌آوری شده‌اند. این نرم‌افزار به‌عنوان یک پلاگین روی ویژوال استودیو در دسترس است و می‌توانید آن را از اینجا دانلود کنید.



 

پروژه مایکروسافت گاراژ در ابتدای مسیرش قرار دارد و احتمالا در سال‌های آینده خبرهای بیشتری از آن به گوش خواهد رسید. نظر شما چیست؟ آیا مایکروسافت می‌تواند ایده‌های بزرگی در گاراژش به ثمر برساند؟

 

منبع: جی اس ام





:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 مهر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: